twitterlinkedin

pinΙατρείο Αθήνας: Καρνεάδου 16 - Τηλ. Ιατρείου: 210 723 4838

pinΙατρείο Κηφισιάς: Κολοκοτρώνη 1 - Τηλ. Ιατρείου: 210 808 6375

phone-iconΤηλ. 24 ώρο: 210 640 3171 - Κινητό: 694 430 4096

Bookmark and Share

ΚΟΥΡΑΣΗ – ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΤΙΩΝ

Τα μάτια καταπονούνται μετά πολύωρη ανάγνωση ή άλλη εργασία π.χ. ράψιμο, και συχνότερα μετά πολύωρη ενασχόληση σε υπολογιστή.

Παρά το γεγονός ότι η καταπόνηση των ματιών μπορεί να είναι ενοχλητική, δεν είναι συνήθως σοβαρή και περνάει με την ξεκούραση των ματιών.

Σε μερικές περιπτώσεις τα σημεία και τα συμπτώματα από την καταπόνηση των ματιών μπορεί να είναι ένδειξη μία πάθησης των ματιών που χρειάζεται θεραπεία.

Τα συμπτώματα από την καταπόνηση των ματιών είναι:
• Πόνος, κούραση, κάψιμο, φαγούρα στα μάτια.
• Υγρά μάτια, ξηροφθαλμία, θολή όραση ή διπλωπία, πονοκέφαλος.
• Πόνος στο λαιμό, πόνος στον ώμο.
• Αυξημένη ευαισθησία στο φως, δυσκολία εστίασης.

Οι ποιο συχνές αιτίες:

α) Η εκτεταμένη χρήση του υπολογιστή ή ηλεκτρονικών συσκευών.
β) H ανάγνωση για πολύ ώρα, η πολύωρη οδήγηση, η έκθεση σε έντονο φως.
γ) Tέλος η προσπάθεια να διαβάσετε σε πολύ χαμηλό φως.

Άλλα στοιχεία για την καταπόνηση των ματιών περιλαμβάνουν επίσης,
α) Επί άγχους ή κόπωσης.
β) Ξηρός αέρας

Η βασική θεραπεία για την ξεκούραση των ματιών σας στηρίζεται στις αλλαγές των συνηθειών της εργασίας σας ή στο περιβάλλον σας.
Γι αυτούς που φορούν γυαλιά δίνουμε τα κατάλληλα για συγκεκριμένες δραστηριότητες, όπως η χρήση ενός υπολογιστή ή το διάβασμα.


Υπάρχουν επίσης μερικές απλές συμβουλές οι οποίες μπορούν να σας βοηθήσουν σημαντικά:

• Όταν εργάζεστε, βεβαιωθείτε ότι έχετε το φως να κατευθύνεται σε αυτό που κάνετε. Κατά την ανάγνωση έντυπου υλικού, προσπαθήστε να τοποθετήσετε την πηγή φωτός πίσω σας και να κατευθύνετε το φως στη σελίδα σας.
• Όταν παρακολουθείτε τηλεόραση, έχοντας στο δωμάτιο απαλό φωτισμό μπορεί να είναι πιο άνετα από ότι έχει μια μεγάλη αντίθεση ανάμεσα στη οθόνη της τηλεόρασης και το σκοτεινό περιβάλλον.

Η χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή είναι η πιο συχνή αιτία κούρασης των ματιών.

• Ρυθμίστε τη θέση σας.
• Τοποθετήστε την οθόνη σας ακριβώς μπροστά σας περίπου 50 έως 100 εκατοστά από τα μάτια σας.
• Σκεφτείτε να αυξήσετε το μέγεθος της γραμματοσειράς.

• Κρατήστε το πάνω μέρος της οθόνης σας στο ύψος των ματιών ή κάτω ώστε να φαίνονται ελαφρώς προς τα κάτω κατά την εργασία σας.
• Εάν φοράτε πολυεστιακά γυαλιά αντί να γέρνετε το κεφάλι σας προς τα πίσω, σκεφτείτε να χαμηλώσετε την οθόνη σας μερικά εκατοστά.
• Ελέγξτε το φωτισμό και τη μείωση της αντανάκλασης. Ο έντονος φωτισμός και το πάρα πολύ έντονο φως μπορεί να κουράσει τα μάτια σας και να το καταστήσει δύσκολο να δει κανείς αντικείμενα στην οθόνη σας.
• Ρυθμίστε τη οθόνη σας. Εάν είναι δυνατόν, τοποθετήστε την οθόνη σας, έτσι ώστε οι πηγές φωτός να είναι στο πλάι, σε ορθή γωνία με την οθόνη σας.
• Κρατήστε την οθόνη σας καθαρή. Η σκόνη στην οθόνη μειώνει την αντίθεση και μπορεί να συμβάλει στις λάμψεις και αντανακλάσεις.
• Τοποθετήστε το πληκτρολόγιο σας σωστά. Τοποθετήστε το πληκτρολόγιο ακριβώς μπροστά σας.
• Κατά τη διάρκεια της ημέρας, όταν χρησιμοποιείτε τον υπολογιστή κάντε διάλειμμα.
• Όταν είμαστε μπροστά στον υπολογιστή τα μάτια ανοιγοκλείνουν λιγότερο από το κανονικό, έτσι μπορεί να προκύψει ξηροφθαλμία. Κάντε μια συνειδητή προσπάθεια να ανοιγοκλείνετε τα μάτια πιο συχνά.
• Κάντε χρήση τεχνιτών δακρύων. Η χρήση τεχνιτών δακρύων μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη και ανακούφιση της ξηροφθαλμίας που προκαλείται από την παρατεταμένη χρήση του υπολογιστή.
• Αερίζετε επαρκώς τον χώρο εργασίας σας. Κάποιες αλλαγές μπορεί να βοηθήσουν στην πρόληψη της ξηροφθαλμίας.
• Εάν φοράτε γυαλιά ή φακούς επαφής βεβαιωθείτε ότι η διόρθωση είναι σωστή.
• Εάν οι δυσκολίες επιμένουν ζητείστε τη βοήθεια οφθαλμιάτρου για τη διάγνωση τυχόν ξηροφθαλμίας, στραβισμού η άλλων παθολογικών καταστάσεων.

Θέλετε να Προγραμματίσετε ένα Ραντεβού;

© 2015 Γ. Πετρούτσος. All rights reserved

Σχεδίαση - Κατασκευή: Α. Χατζόπουλος